فواید نور طبیعی برای سلامت جسمی

همه می دانند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید فواید بسیاری دارد. اما دقیقاً فواید نور طبیعی در خانه برای سلامتی جسمی چیست؟

1. افزایش سطح ویتامین D : نور طبیعی ویتامین D  را تأمین می کند . ویتامین D یک ماده حیاتی برای انسان است. به رشد و نمو استخوان ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کمبود این ماده مغذی مهم با تعدادی از بیماری های جدی سلامتی ، از جمله سرطان پستان ، افسردگی ، افزایش وزن و بیماری های قلبی مرتبط است. در حالی که محققان هنوز در حال بررسی نقشی هستند که کمبود ویتامین D می تواند در این بیماری های جدی بازی کند ، روشن است که ویتامین D یک ماده مغذی مهم برای بدن برای حفظ عملکرد مناسب بدن است. بسیاری از مردم نمی دانند که نور خورشید باعث تولید طبیعی ویتامین D در بدن می شود. به عبارت دیگر ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به بدن کمک می کند تا این ماده مغذی مهم را به تنهایی تولید کند. بنابراین ، گذراندن وقت در زیر نور آفتاب به بدن شما کمک می کند تا مقدار ویتامین D مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن را تولید کند. اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید یا لباس های بلند پوشیده اید ، بدن شما نمی تواند نور طبیعی را آنطور که باید جذب کند. اما توجه داشته باشید  وقتی نوبت به ویتامین D می رسد ، برای دریافت مزایای عمده به نور خورشید زیادی احتیاج ندارید. برای اینکه بدن شما مقدار کافی ویتامین D تولید کند ، باید حداقل 5 بار در هفته در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

فواید نور طبیعی برای سلامت جسمی

2. افزایش سطح انرژی : قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید سروتونین بدن را تنظیم می کند. ماده ای شیمیایی که می تواند به تقویت روحیه و تمرکز شما کمک کند. وقتی روحیه خوبی دارید ، معمولاً انرژی و تمایل بیشتری برای انجام کارها دارید. بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، سطح سروتونین شما کاهش می یابد ، که می تواند منجر به افسردگی و از دست دادن انرژی شود.

3. دید بهتر : آیا می دانید بیش از 41 درصد بزرگسالان از نزدیک بینی رنج می برند؟ پنجاه سال پیش ، این تعداد فقط 25 درصد بود. پس چرا بزرگسالان بیش از گذشته در معرض دید ضعیف قرار می گیرند؟  دلیل این ضعیف بینی این است که آنها نور آفتاب کافی ندارند. کودکان و بزرگسالان بیشتر و بیشتر وقت خود را در فضای داخلی مقابل صفحه نمایش کامپیوتر و تلویزیون می گذرانند. این قرار گرفتن در معرض نور صفحه نمایش مصنوعی ، همراه با کمبود نور خورشید به چشم آسیب می رساند و باعث می شود بیشتر افراد بالغ به عینک اصلاح شوند. در حقیقت ، آکادمی چشم پزشکی آمریکا پیش بینی می کند که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 نزدیک بین خواهند شد.

4. بهبود پوست : اگر والدین هستید ، شاید توصیه هایی در مورد قرار دادن نوزاد با زردی در پنجره برای بهبود وضعیت او شنیده باشید. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی می تواند تجمع مضر بیلی روبین در جریان خون نوزاد را کاهش دهد. علاوه بر زردی در نوزادان ، نور طبیعی می تواند شرایط پوستی خاصی مانند پسوریازیس را بهبود بخشد. مشخص شده است که با قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یا استفاده از نور درمانی که به منظور تقلید از فواید نور طبیعی برای درمان بیماری های پوستی ایجاد می شود ، بهبود می یابند. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یا نور درمانی تحت نظارت پزشک می تواند نتیجه مثبتی برای مبتلایان به این بیماری های پوستی داشته باشد.

5. بهبود سلامت کلی : نور طبیعی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد . ثابت شده است که وقت گذراندن در فضای باز باعث ایجاد سیستم ایمنی بدن می شود و خطر بیماری را کاهش می دهد و حتی اگرهمیشه بیرون بروید ، نور طبیعی که از پنجره های خانه شما به داخل خانه می آید می تواند تا حد زیادی به سلامتی شما کمک کند. درب و پنجره ی دوجداره اصفهان تولید کننده بهترین در و پنجره با بهترین مواد اولیه و پایین ترین قیمت می باشد. شما میتوانید با خرید پنجره مناسب از ما نور طبیعی خورشید را مهمان خانه هایتان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *