عملکرد گرمایی پنجره دوجداره

عملکرد گرمایی پنجره دوجداره

مقدمه

درب و پنجره‌ها در دیوار خانه‌ بخش قابل توجهی از منزل شما را تشکیل داده‌اند. چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی، پنجره‌های جدیدی به بازار عرضه گردید. این پنجره‌ها با به وجود آمدنشان آسایش و آرامش را برای ساکنین به ارمغان آوردند. به این نوع پنجره‌های تازه وارد، پنجره دوجداره می‌گویند که در نمایندگی ویستا بست اصفهان در حجم بالایی تولید و عرضه می‌گردند. این پنجره‌ها علاوه بر این که به عنوان یک عایق صدا عمل می‌کنند، در برابر حرارت و هوای سرد از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و به عنوان یک عایق حرارتی خوب از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل می‌آورند. در ادامه درباره ویژگی های پنجره دوجداره و عملکرد گرمایی آن، توضیح می‌دهیم.

پنجره یا شیشه دوجداره چیست

به پنجره‌ها یا درب‌هایی که از شیشه‎‌های چند لایه تشکیل شده‌اند و بین این لایه‌های شیشه از گازهای بی اثری مانند آرگون استفاده شده است، درب و پنجره دوجداره می‌گویند. این گازهای به کار برده شده در لایه‌های شیشه، از انتقال و جابجایی گرما و سرما جلوگیری به عمل می‌آورند. این شیشه ها با عدم انتقال صدا و دما به محیط بیرون و از محیط بیرون به داخل به یک شیشه عایق مطلوب تبدیل شده‌اند، که در بسیاری از تولیدی‌های درب و پنجره دوجداره اصفهان از این شیشه به وفور به کار برده می‌شود.

مزایای پنجره های دوجداره

مزایای پنجره های دوجداره

همانطور که در بالا اشاره کردیم، پنجره‌هایی که توسط شرکت ویستا بست در اصفهان ساخته و تولید می‌شوند، با دنبال کردن اهدافی مهم توانسته‌اند برترین درب و  پنجره های upvc یا دوجداره را عرضه کنند. در ادامه به مهم‌ترین مزایای آن به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد آسایش و آرامش

به دلیل روی آوردن به زندگی شهری و ساخت بسیاری از آپارتمان‌ها فاصله ساختمان‌ها با یکدیگر بسیار کاهش پیدا کرده است. بسیاری از ساختمان‌ها هم در کنار اتوبان، راه‌آهن‌ها و فرودگاه ساخته شده‌اند. در هر محلی که قرار است زندگی کنید، بالاخره معضل آلودگی صوتی با شما همراه خواهد بود. همین امر تمرکز شما را در محیط کاری و اداری و یا در خانه از بین خواهد برد. اما نمایندگی ویستا بست اصفهان با تمرکز بر روی این مورد، در ساخت درب و پنجره‌های دوجداره در اصفهان از یک عایق صوتی بهره برده است. سپس به وسیله‌ی این عایق، بسیاری از مشکلات برطرف شد.

مزایای پنجره های دوجداره

  • جلوگیری از هدر رفت انرژی

یکی از مزایای مهم دیگر درب و پنجره‌های دوجداره، جلوگیری از افزایش مصرف انرژی می‌باشد. هر ساختمانی در هر فصل، نیاز به گرمایش و سرمایش مناسبی دارد. یکی از مسیرهای مهمی که هوای گرم و سرد بسیار زیادی از طریق آن به بیرون راه پیدا می‌کند، همین درب و پنجره‌ها می‌باشند. پس اگر آنها از یک عایق بندی خوبی برخوردار باشند، قطعا میزان انرژی کمتری هدر خواهد رفت. با کاهش مصرف انرژی، هزینه‌های شما هم کاهش پیدا خواهد کرد. این شیشه‌ها با ضخامت‌های متعددی طراحی و تولید می‌گردند، که هر چه ضخامت آنها بیشتر باشد، معمولا هدر رفت انرژی هم کمتر اتفاق می‌افتد.

ویژگی های پنجره دوجداره

در شیشه پنجره‌های ساخته شده توسط شرکت ویستا بست اصفهان از آرگونی استفاده می‌شود که بسیار بی‌خطر و خنثی می‌باشد. همین مولکول‌های موجود در گاز، مانع انتقال هوای گرم به بیرون شده و در نتیجه به عنوان یه عایق گرمایی خوب عمل خواهند کرد. سوال اکثر مصرف کنندگان، در مورد نحوه‌ی عملکرد این گونه درب و پنجره‌ها می‌باشد که در ادامه به طور مختصر به آن اشاره می‌کنیم.

مقدار عایق گرمایی در درب و پنجره‌های دوجداره اصفهان به فاصله شیشه‌ها به هم وابسته می‌باشد. در صورتی که از شیشه‌های دوجداره یا سه جداره استفاده می‌کنید، باید حتماً این مورد را مدنظر داشته باشید که فاصله بین شیشه‌ها چقدر است؟ هر چه فاصله‌ی شیشه‌ها  با هم کمتر باشد، قطعا یک عایق گرمایی خوبی را ایجاد خواهند کرد. اما در صورتی که فاصله بین شیشه‌ها چه دو شیشه یا سه شیشه بیشتر باشد، موجب می‎گردد، مقدار عایق بودن حرارتی آن کمتر شود. از نظر استاندارد، فاصله بین شیشه‌ها را فاصله‌ای بین ۱۶ تا ۱۹ میلیمتر را در نظر گرفته‌اند که در صورت رعایت این فاصله،  یک پنجره دو جداره با عملکرد گرمایی بالایی خواهد داشت.

عملکرد گرمایی پنجره دوجداره

بهترین ایده برای افزایش عملکرد گرمایی پنجره‌های دو جداره

در بسیاری از کارخانه‌های تولید درب و پنجره‌های دوجداره به خصوص تولیدی ویستا بست در اصفهان، برای افزایش عملکرد شیشه‌های دوجداره از  ایده‌ای جدید به کار برده‌اند. آنها هوای بین شیشه‌ها را تخلیه کرده تا فاصله بین شیشه‌ها کمتر شود. برای چسبندگی آن به قالب هم از نوع خاصی شیشه به کار برده‌اند، که دمای ذوب آنها بسیار پایین می‌باشد. با استفاده از این روش توانسته‌اند مقداری از عملکرد گرمایی این پنجره‌ها را افزایش دهند و دیگر دغدغه‌ای برای گرما نداشته باشند‌.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی ویژگی های پنجره دوجداره و همچنین نحوه عملکرد گرمایی آن پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم این پنجره‌ها از یک  عایق حرارتی و صوتی بسیار بالایی برخوردارند. اگر شما هم قصد به کارگیری این درب و پنجره‌های دوجداره را در سطح استان اصفهان دارید، می‌توانید مرغوب‌ترین درب و پنجره را از نمایندگی ویستا بست اصفهان درخواست نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *