انواع شیشه برای چه پنجره

می دانیم که پنجره ها وسایل بسیار مهمی در خانه هستند، از طریق آن ها اجازه می دهیم نور وارد خانه شود و تهویه آن را فراهم می کند و آن را قابل سکونت می کند و آرامشی دلپذیر را برای ساکنان فراهم می کند. نصب پنجره ها باید به درستی انجام شود تا به خوبی کار کنند و علاوه بر انتخاب مدل و متریالی که از آن ساخته می شوند، بتوانیم نوع شیشه ای که با آن روکش می شوند را نیز انتخاب کنیم. در بازار می توان انواع مختلفی از شیشه ها را پیدا کرد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند که متناسب با نیازهای مختلف محیط های خانه هستند.هنگام ساختن خانه، چندین انتخاب وجود دارد که باید انجام دهیم. در ابتدا به سبک خانه فکر کنیم، سپس به اندازه آن نگاه می کنیم و دامنه امکانات را بر اساس بودجه موجود در نظر می گیریم. به هر حال، داشتن خانه ای زیبا اگر کیفیت و راحتی نداشته باشد، فایده ای ندارد. پس پرشین پنجره نمایندگی درب و پنجره دو جداره اصفهان و درب و پنجره یو پی وی سی اصفهان در مورد انواع شیشه و ویژگی های آن ها می گوید تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید.

انواع شیشه برای چه پنجره

انواع شیشه برای استفاده در فضای باز یا در دکوراسیون منزل

شیشه معمولی یا فلوت

ما با نوع شیشه معمولی یا فلوت شروع می کنیم که شیشه استاندارد با روکش صاف است که هیچ نوع کاری را دریافت نمی کند. این نوع شیشه منشاء ایجاد تمام انواع شیشه های دیگر است که آن را کم هزینه ترین نوع شیشه می کند و در ترکیبات خود سیلیس، پتاسیم، آلومینا، سدیم، منیزیم و کلسیم دارد.

شیشه سکوریت (شیشه ایمنی)

محبوب ترین نوع شیشه است که در پنجره ها استفاده می شود. شیشه‌ های سکوریت شده تحت عملیات حرارتی یا شیمیایی قرار می‌گیرند که بر اساس سرد شدن و گرم شدن ناگهانی شیشه است. شیشه سکوریت، وقتی می شکند، به جای این که به قطعات تیز تبدیل شود، به قطعات کوچک تبدیل می شود. بنابراین ایمن تر است و به همین دلیل، تنها موردی است که می تواند روی درهای بدون قاب استفاده شود.

شیشه جداره دو یا سه جداره

همان طور که از نامش پیداست، دو یا سه جداره دو یا ترکیبی از دو یا سه صفحه شیشه‌ای موازی هستند که توسط فضایی با گاز یا هوای بی‌اثر جدا شده‌اند که راحتی حرارتی و صوتی خانه را تضمین می‌کند.

شیشه دوجداره از یک سیستم شیشه دو جداره تشکیل شده است که توسط یک هسته پر از هوا یا گاز به هم متصل می شود. با استفاده از این نوع شیشه می‌توانیم با جلوگیری از گرمای ناشی از تابش خورشیدی، راحتی صوتی بیش تری را به محیط‌ ها و حداکثر استفاده از نور طبیعی به ارمغان بیاوریم.

شیشه لمینت

شیشه های لمینت نیز جزو شیشه های ایمنی محسوب می شوند. این نوع شیشه از دو لایه شیشه معمولی تشکیل شده است که توسط یک لایه بسیار نازک ساخته شده از رزین به هم متصل می شود. شیشه لمینت از دو لایه شیشه تشکیل می شود که یک لایه نازک بین آن ها وجود دارد. هنگامی که به شیشه لمینت ضربه وارد می شود، اثری شبیه به تار عنکبوت روی آن ایجاد می شود. برای شکستن واقعاً یک ضربه قوی لازم است. شیشه لمینت هم چنین عملکرد حرارتی و صوتی موثری را ارائه می دهد، زیرا شیشه به عنوان یک عایق عمل می کند. به همین دلیل استفاده از آن در معماری ثابت است.

شیشه فانتزی

ویژگی های اصلی این شیشه ها ارائه طرح های چاپی به صورت برجسته یا بافت در یک یا هر دو طرف است. این شیشه ای است با ظاهری کمی مات به دلیل اسید کاری که در طول فرآیند تولید خود دریافت می کند. استفاده از این نوع شیشه ها به دلیل ظاهر سفیدترش به محیط نیز حریم خصوصی می بخشد. این شیشه ای است که به دلیل ارائه طیف گسترده ای از رنگ ها به طور گسترده برای عملکردهای تزئینی استفاده می شود. این نوع شیشه علاوه بر تزیین محیط ها، در اتاق هایی مانند حمام و فضاهای خدماتی نیز برای حفظ حریم فضاها کاربرد فراوانی دارد.

انواع شیشه برای چه پنجره

شیشه آینه ای

شیشه آینه ای یا انعکاسی با ویژگی های تزئینی و کاربردی، یک لایه فلزی بر روی یکی از وجوه خود دریافت می کند که هدف آن بازتاب اشعه خورشید است و بنابراین از جذب کامل گرمای خارجی توسط محیط داخلی جلوگیری می کند. شیشه آیینه ای اغلب برای محافظت از حریم خصوصی افراد داخل خانه از آن در پنجره ها استفاده می شود. با این حال، شیشه های آینه ای روی دید از داخل به بیرون تأثیر نمی گذارد. این نوع شیشه علاوه بر ایجاد راحتی حرارتی برای فضای داخلی خانه، حریم خصوصی بیش تری را نیز برای محیط ها به ارمغان می آورد زیرا دید کسانی را که بیرون هستند مسدود می کند.

شیشه با انتشار کم نور

شیشه های کم انتشار به طور ویژه پوشش داده شده اند تا از خروج گرمای تولید شده در داخل خانه به بیرون جلوگیری کنند. این شیشه ها دارای یک لایه پوشش نامرئی هستند که به طور قابل توجهی انتقال گرما را کاهش می دهدن و گرما را از فضای داخلی به فضای خانه منعکس می کنند.

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست (شیشه مات) کاربردهای مشابه شیشه چاپی دارد. و ضمن محافظت از حریم خصوصی ساکنان یا محافظت از محتویات داخلی مبلمان، نور طبیعی را نیز وارد می کند. این شیشه به جای تغییر شکل خطوط، آن ها را محو می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *